Help

広島電鉄 570形 582号 広島市南区的場町2丁目 大正橋交差点

  • 1
  • 260

Photos: 広島電鉄 570形 582号 広島市南区的場町2丁目 大正橋交差点

Photos: 広島電鉄 570形 582号 広島市南区猿猴橋町 猿猴橋町電停 Photos: 広島電鉄 570形 582号 神戸市電 500形 592号 広島市南区的場町2丁目 大正橋交差点

広島電鉄 570形 582号
猿猴橋町電停 https://flic.kr/p/KhXRDA https://flic.kr/p/Jpo25R
比治山通り https://flic.kr/p/KhXPNb
大正橋交差点 https://flic.kr/p/KhXNy7 https://flic.kr/p/KhXPkC

https://flic.kr/s/aHsks7cE6s 西部警察 PART2 flickr

広島電鉄 570形車両
製造年:1926年(1960年改造)
両数:1両
定員(座席数):88人(42人)
自重:16.6t
最大寸法(長さ×幅×高さ):13,410mm×2,375mm×3,777mm
車体製造所:大阪車両工業

1971年の神戸市電廃止にあわせ、神戸市交通局より購入。578号はサンフランシスコ市のトロリーフェスティバルのため1986年に同市に贈呈された。現在は582号のみが在籍しており、選挙期間にはキャンペーン花電車として市内を走っている。

model 570 Hiroden built in 1926
This model was bought from Kobe when its streetcar service went out of use. No.582 still stays in Hiroden and it runs for election campaigns as well.

HIROSHIMA ELECTRIC RAILWAY, Hiroden (streetcar)
The streetcar "Hiroden" is useful and cheap transportation in Hiroshima-city. They have eight routes in Hiroshima-city and only Miyajima line route goes out of city. The history of Hiroden is old and it has ever been the means of transportations for Hiroshima citizens for a hundred year, and the first transportation which started to run just after bombed from Atomic Bomb was Hiroden. Even now two bombed streetcar carriages run in the city.

Favorite (1)

1 people have put in a favorite

Comments (0)

"No comment yet, please write the first comment.

To make comments on artworks, click Login. User registration here.